PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Dah lama tak mengata!

Astaghfirullahalazim!!.... pagi-pagi jumaat ajak orang mengata... isk..isk..isk.. tak elok ok! jangan amalkan... kan? dah lama aku tak mengata orang dalam blog kan? don't worry! aku tak mengata kawan-kawan blogger.. aku cuma mengata dia.. dia.. dia.. dan dia.. atau dia... itu saja!... tidak melibatkan orang lain.. kalau ada yang terasa... apa boleh buat? dah termakan cili.. minumlah air.. tak pun, kunyah benda-benda manis.. hilanglah rasa pedas tu kan...

Actually, aku nak bercakap tentang seseorang.. yang aku anggap sikap cerewetnya agak keterlaluan.. Kau nak orang jaga anak kau baik-baik tapi kau tak fikirkah yang cara kau tu boleh buat orang lain meluat? aku pun ada anak.. aku pun hantar kat rumah orang juga... setakat ni, Alhamdulillah! anak-anak aku sihat-wal'afiat je dia jaga... bila kau dah bagi orang lain untuk jaga anak kau... cuba-cubalah bagi kepercayaan kat dia... janganlah selang 5 minit kau sms dia.. kau call dia.. dia pun ada kerja lain nak buat... dah tu, kau tak bagi pula dia jaga anak orang lain... nak jaga anak kau seorang je... cerewet tu biarlah bertempat..

aku pun selalu juga sms.. call pengasuh.. tanya khabar anak-anak aku.. tapi, tak de sampai macam tu sekali.. selang 5 minit call.. tak pun, sms.. kalau aku jadi pengasuh anak kau tu... aku meluat ok! aku tak nak jaga anak kau... kau buat macam tu, seolah-olah kau tak percaya kat dia... kau patut bersyukur sebab ada orang nak tolong jaga anak kau.. aku rasakan... kau patut ambil orang gajilah kalau macam ni... sampai rumah orang pun kau check satu-satu... memanglah kita kena pentingkan kebersihan anak-anak... tapi, agak-agaklah sikit!... sah-sah anak kau seorang je dia jaga.. tapi, bila demam.. bila sakit.. kau kata berjangkit dengan anak jiran sebelah... nobody's perfect!.. aku, kau.. dia..mereka.. semua tak perfect!

kalau kau rasa kau tak mampu nak ambil orang gaji... better kau berhenti kerja.. kelek anak sepanjang masa... kan? tak sakit hati... 

1 cakap-cakap:

Lizz said...

kalau boleh, jangan amik tahu sangat2 hal org keliling ni. amik tahu sket2 je.amik yg wajib je.sebab mmg penat melayan orang ni kdang2.hahaha

There was an error in this gadget