PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Salam Maal Hijrah 1433H

Satu Muharram Detik Permulaan
Perkiraan Tahun Islam Hijrah
Perpindahan Nabi dan Umat Islam
Dari Kota Makkah ke Kota Madinah

Atas Keyakinan dan Iman Yang Teguh
Kaum Muhajirin dan Ansar Bersatu
Rela Berkorban Harta dan Nyawa
Demi Menegakkan Islam Tercinta

Hijrah Itu Pengorbanan
Hijrah Itu Perjuangan
Hijrah Itu Persaudaraan
Hijrah Membentuk Perpaduan

Oleh Itu Mari Semua
Kita Sambut Maal Hijrah
Tingkatkan Semangat Tegakkan Syiar Islam
Untuk Sepanjang Zaman



---------------------------------------

Aku harap masih belum terlewat untuk mengucapkan salam Maal Hijrah untuk kamu semua.. Pernah dengar lagu ni tak? Jangan kata tak pernah ok! setiap kali sambutan Maal Hijrah diadakan.. lagu nasyid ni mesti akan berkumandang di udara.. 

Aku pun pernah nyanyi lagu ni time sekolah rendah dulu.. Time tu aku aktif ok! aku join group nasyid Masjid Daerah lagi tau!.. Group kami selalu dijemput untuk mengadakan persembahan.. Kiranya lagu ni menjadi salah-satu lagu wajib kami setiap kali mengadakan persembahan.. selain itu, kami juga akan bermarhaban.. 

Masuk sekolah menengah, aku dah malas nak join mana-mana group nasyid.. 

0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget