PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Cerita check up lagi..

Hurmmm!!... selagi belum bersalin, selagi tu aku kena pergi check up kat klinik Seksyen 7 tu.. letih ok! Kepada kamu yang belum berkesempatan untuk mengetahui history check up aku... silalah rujuk entry ini, ini dan ini..

Kalau ikutkan tahap kerajinan aku, aku memang sangat malas nak update blog ok! tapi, disebabkan aku dah start bercuti dan tak de apa nak buat.. maka, aku pun merajinkan diri update blog ni untuk tatapan kamu.. Mana tahu kan... dah bersalin nanti aku jadi lagi malas nak update... baik aku update sekarang kan?... hehehe...

Ok! kita mulakan cerita pasal check up sekarang...

10th check up

Tarikh : 19/10/2011

Ujian;

ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - -

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 58.3
Tekanan darah - 115/77
Edema - -/- (aku masih tak faham sampai sekarang!)

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 36 + 5
Tinggi rahim (sm) - 35

Janin;
Kedudukan / presentasi - cepn (ikut apa yang aku bacalah!)
jantung - + 140/min
gerak - +



11th check up

Tarikh : 27/10/2011

Ujian;

ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - -

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 59 
Tekanan darah - 130/80 , 118/81 ( repeat!)
Edema - -/- (masih tak faham!)

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 38 + 1/7
Tinggi rahim (sm) - 36

Janin;
Kedudukan / presentasi - cepn (ikut apa yang aku bacalah!)
jantung - + 138/min
gerak - +

-----------------------------------------

itu cerita check up kat klinik Seksyen 7.. 

01/11/2011 pula aku ada appointment dengan doktor pakar kat Hospital Sg. Buloh. Aku ingat dah tak payah check air kencing bagai... kena juga!... aduh... letih aku... nasib baik senang nak kencing... masuk toilet je.. terus tadah bekas yang dibekalkan... 

Ujian;

ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - -

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 60
Tekanan darah - 109/77, P-91 (yang ni aku tak faham!)
Edema - (tak de tanda @ tulis apa-apa)

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 39
Tinggi rahim (sm) - 38

Janin;
Kedudukan / presentasi - C (sama dengan CEPN tu kot!)
jantung - +
gerak - +


Banyak juga yang doktor pakar tu conteng-conteng dalam kad pink tu tapi satu apa pun aku tak faham.. maklumlah! bahasa kedoktoran ni cuma di kalangan mereka je yang faham... So far, doktor tu kata aku boleh deliver normal dan mereka anggap macam kelahiran pertama. Katanya, percentage untuk luka lama tu berdarah cuma 1% je.. Dalam 100 orang Cesarean, 90% berjaya melahirkan bayi dengan kaedah normal.. Harap-harap semuanya berjalan lancar... 

----------------------------------------

12th check up

Tarikh : 03/11/2011

Ujian;

ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - 11.7

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 58.40 (yang ni aku musykil)
Tekanan darah - 117/78
Edema - -/- (sampai sekarang tak faham-faham!)

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 39 + 1
Tinggi rahim (sm) - 39

Janin;
Kedudukan / presentasi - cepn (ikut apa yang aku bacalah!)
jantung - + 147/min
gerak - + 

Kalau tak bersalin lagi, next week aku kena datang lagi check up pada 10/11/2011 jam 9.00 pagi.. Penat! 


1 cakap-cakap:

peGuaM_BiSaYa said...

slamat dpt baby baru :)

There was an error in this gadget