PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Ubat oh! ubat...

Setiap kali pergi check up, nurse mesti suruh aku pergi farmasi dulu... ambil ubat katanya... Ubat apa? Obimin & Iron tablet yang warna coklat tu... Aku ikut je arahan nurse tu.. pergilah beratur ambil ubat kat kaunter farmasi... tapi, yang sebenarnya... dah 2 bulan lebih aku tak makan pun ubat tu... As I told you, aku kan pembawa Beta Thalassaemia Trait.. 
Pemberian zat besi kepada individu yang mempunyai thalassaemia trait tidak akan menyebabkan saiz (serta kuantiti) sel darah merah itu bertambah. - rujuk entry ini..
So, berdasarkan apa yang aku baca... aku pun stop makan ubat-ubat tu semua... Alhamdulillah! bila aku stop makan ubat-ubat tu... Hb(gm%) aku elok bacaannya..  tapi, bila nurse tanya.. aku cakap je aku makan ubat yang dibekalkan... Tak tergamak aku nak terus-terang.. hehee...  Sudahnya, ubat-ubat tu aku jadikan koleksi semata-mata...



Kamu boleh rujuk entry ini, ini dan ini pasal bacaan Hb(gm%) aku...

0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget