PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Wau dan Sunway Pyramid

Last week, kan kami sekeluarga pergi jalan-jalan cuci mata kat Sunway Pyramid... Ada sesuatu yang buat aku tertanya-tanya... bukan aku saja... tapi, Inchek Hubby juga... Ke mana saja kaki melangkah... mesti ada wau.. terdetik di hati.. apa kaitan wau dengan hari raya? Mengapa Sunway Pyramid menjadikan wau sebagi tema hari raya? Aku memang sangat musykil.. tapi, aku cuma simpan dalam hati.... Tidak lama kemudian, Inchek Hubby pula bertanyakan soalan yang sama... apa kaitan wau dengan hari raya? Hahaha!.. tengok! betapa sehati dan sejiwanya kami... tak sangka dia akan tanya soalan yang sudah lama berlegar-legar dalam kepala aku tadi....




























Lupa nak cerita.. time jalan-jalan kat Sunway Pyramid ni... aku tak bawa stroller si kakak... sebab aku tahu sangat perangai dia... Dia bukan reti nak duduk diam dalam stroller tu... papa dia juga yang kena dukung... Baik tak payah bawa stroller... So, nak dijadikan cerita... kami sewa je stroller yang ada kat Sunway Pyramid tu.. yang warna orange tu.... deposit RM50.00 je... penggunaan selama 4 jam... kami tawaf 1 Sunway Pyramid  tu pun dekat 4 jam juga... Time nak pulangkan stroller tu.. boleh pula tersilap kaunter... hahaha!!.... tapi, apa yang menariknya, di kaunter tersebutlah kami dapat jawapan mengapa wau dijadikan tema untuk hari raya tahun ni... Oh!... begitu rupanya... masing-masing saling berpandangan... Pandai juga pengurusan Sunway Pyramid ni... Mereka sengaja timbulkan persoalan dalam kepala para pengunjung dan jawapan telah pun mereka sediakan di kaunter informasi... hehee.... 

Dah habis baca informasi yang diberi.. kami terus naik ke atas untuk mencari kaunter yang sepatutnya... Dah pulangkan stroller... dalam keadaan yang memang selamat.. tiada sebarang kerosakan... maka, deposit RM50.00 tadi juga dipulangkan semula... Alhamdulillah!... kalau lebih 4 jam, mungkin akan dikenakan charge... Tapi, aku masih lagi musykil.... sepanjang berada di Sunway Pyramid, si kakak langsung tak mengada-ngada minta dukung papa dia.. elok je diam duduk dalam stroller tu.. aik!... itu memang sangat memusykilkan aku... biasanya, kalau naik stroller dia sendiri... tak pernah pula dia nak duduk dia.... maknanya, lepas ni bolehlah sewa lagi erk stroller kat situ.... si kakak pun macam suka je... hehee...


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget