PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Segmen Lagu Raya : Ku pohon restu ayah bonda

Segmen baru sempena hari raya... Sempena hari raya yang bakal menjelang tidak lama lagi... aku nak post entry pasal lagu raya je... Hehehe!... Jangan marah! bukan sebab excited nak raya... tapi, sebab tak dapat balik beraya di kampung... So, layankanlah lagu Ku Pohon Restu Ayah Bonda ni ye....

Duhai bonda duhai ayahanda
Dengarlah rayuan anakanda
Yang jauh di mata..
Tanpa ku sedari airmata ku mengalir
Terdengar ayat suci seruan takbir
Betapa daku gembira dekat di samping keluarga
Di pagi mulia hari raya
( korus )
Kan ku sujud di kakimu bila kita bertemu
Kan ku cium tangan mu ku pohon restu
Oh maafkan daku kesalahan diri ku
Walau jauh di mata namun kau tak dapat ku lupa
Doa ku sepanjang masa agar kau bahagia
Ku pohon restu dari mu oh ayah dan ibu
Agar tercapai cita ku membela nasib mu
( ulang korus )
Kesalahan diri ku...

Lagu ni asalnya dinyanyikan oleh Al-Jawaher kan? Tapi, aku tak berapa minat nak dengar version Al-Jawaher... Aku suka layan Mamat punya version... Sebak ok! mendayu-dayu rasa... 

Biasalah.. orang jauhkan? memang macam ini keadaannya... Time raya je kau sedih.. melalak.. time lain?.. hahaa.... mood dia lain kan? tak sama macam time hari raya.... Sebab hari-hari lain tak de sesi bersalaman.. tak de sesi kutip duit raya... kan?.. kan? Time raya baru kau nak call parents nak minta maaf bagai kan?... Hurmm... aku pun... tapi, aku tak kira time... kalau aku rasa nak call parents aku... aku call... tak tunggu raya dah...   



0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget