PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Segmen Lagu Raya : Indahnya beraya di desa

Mood raya! so, post entry pun tetap pasal raya... Hahaa!.. kali ni aku nak share lagu ni pula... Actually, semua lagu raya yang aku post dalam entry memang ada kena-mengena dengan aku...

Wahai perantau-perantau di kota
Pulanglah ke desa berhari raya
Ayah serta bonda amat mengharapkan
Kepulangan mu di hari bahagia
Dalam kerinduan ayah dan bonda
Segala juadah disediakan
Mengharap pulangnya anak yang tersayang
Usaha 'pakar' hati orang tua
Indahnya beraya di desa
Kaya dan miskin sama meraikan
Mengikut kemampuan diri-sendiri
Bergembira
Kunjung-mengunjung wajib amalkan
Bertukar juadah tanda berjiran
Sebuah desa bagaikan bersaudara
Oh seronoknya
Teruskan amalan desa di kota
Kunjungi jiran di hari raya
Kesibukan kerja bukannya alasan
Kita beraya selama sebulan


Mesti parents aku fikir macam ni kan? Kalau time aku bujang-bujang dulu... bolehlah balik kampung tiap-tiap tahun... Kalau bukan balik guna waran perjalanan udara... aku balik naik Airasia... Tapi, aku pernah balik dua kali dalam masa setahun ok!... time tu, duit tengah lebat... overtime tak ingat dunia... Weekdays, Isnin sampai Jumaat tu pun, walaupun habis kerja pukul 4.30 petang tapi aku sambung overtime sampai pukul 9-10 malam ok!... Weekend kau jangan cakap! time aku duduk Putrajaya, memang tak de life... workaholic ok! sebelum nak ambil cuti panjang tu, aku claim duit dulu.... dah dekat-dekat nak balik kampung tu, aku claim cuti pula... hahaha!!... duit dapat... cuti pun panjang... hehee! time tu, boss aku walaupun garang macam singa... tapi, hal-hal macam tu, dia tak kisah... aku selalu ambil cuti raya hampir sebulan kau.... 

Tapi tu dulu... Sekarang dah tak boleh nak cuti lama-lama dah... komitmen dah makin bertambah.... memanglah kesibukan kerja bukan alasan... bukan penghalang.. tahu raya tu sebulan... tapi, aku dah ada keluarga yang perlu aku uruskan... dah tak boleh pentingkan diri-sendiri... Apa-apa pun, aku kena berdiskusi dengan Inchek Hubby.. Aku tak boleh nak buat keputusan terburu-buru... Dan, bagi aku keluarga kedua-dua pihak juga perlu ada toleransi... tak balik bukan bermakna tak ingat atau lupa... tapi, komitmen kerja itu menjadi penghalang.. Orang lain bolehlah bersuara sebab mereka tidak tinggal di kawasan yang kos sara hidupnya tinggi macam di KL ni... Lagi pun, aku kerja makan gaji.. bukan kerja sendiri... kalau aku kerja sendiri, anytime boleh balik kampung... 


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget