PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Segmen Lagu Raya : Airmata Syawal

Tahun ni aku beraya di perantauan lagi... Tahun ketiga aku tidak balik menyambut Aidilfitri bersama keluarga di kampung... Bukan tak nak balik.. Tapi, ada saja yang menghalang.. Tahun ni sepatutnya memang kena balik beraya kat kampung aku... tapi, disebabkan aku sedang berbadan dua... so, postpone sampai raya tahun depan.. Jangan raya tahun depan pun mengandung lagi... Haru! memang menangis tak berlagu aku nanti... Sebagai tanda aku masih mengingati kampung halaman dan kedua orang tuaku yang jauh di sana... Jom kita kongsikan lirik lagu ini bersama ye... 

Sayu... hati ini makin sayup
Rindu... terkenangkan desa permai
Wajah ayah bonda bermain di mata
Mengajak ku pulang ke desa
Di hari bahagia hari raya
Lama kutunggu
Bertemu di pagi mulia
Namun tidak kesampaian
Airmata jatuh berlinangan
Kuingin berulang manisnya bersama
Menyambut hari bahgia
Jarak memisahkan rindu pertemuan
Bilakah hasrat jadi nyata
Duhai ayah bonda ampunkan anakanda
Tak dapat beraya bersama
Jauh dari mata dekat dalam jiwa
Teguh kasihku tidak berubah


Inilah nasib anak yang bekerja di perantauan... Padahal, bukannya tak balik langsung dalam tempoh 3 tahun tu... Ada je aku balik... Last year, aku balik time raya cina... itu pun sekejap je... sebab aku kan baru pindah kerja kat tempat baru.. mana boleh cuti lama-lama time tu... Lagi pun, last year turn beraya kat kampung Inchek Hubby... memang tak dapat nak baliklah...

Sekali sampai turn aku punya kampung.... mengandunglah pula... postpone sampai next year... So, no more excuse! next year kena balik kampung aku juga... Hahaha!.... melainkan kalau aku termengandung lagi... 


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget