PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Mengidam sotong bakar

Aku ada buat entry pasal ni kan sebelum ni? Ok! aku ini ada sedutan daripada entry tersebut... selebihnya, kau baca sendiri...
tiba-tiba hidung aku terhidu sesuatu.. Terus terbayang dalam kotak fikiran aku... Sotong bakar! Mengapakah hidung ini menjadi semakin sensitif? Aku tercari-cari dari mana datangnya bau itu.. Tapi, tidak ketemu. Arghh! sudah... terdera jiwa dan ragaku. selanjutnya
Akhirnya, apa yang aku dapat juga menikmati apa  yang aku idam-idamkan sebelum ini.. Thanks Inchek Hubby! Muah! muah!... oppss! batal puasa nanti... hehe























1st day puasa hari tu, Inchek Hubby ajak aku pergi beli juadah berbuka kat stadium.. Aku ok je... Pusing-pusing 1 baazar tu... tengok-tengok.. jeling-jeling ... kalau ada yang berkenan... mula-mula sekali, kami beli nasi kerabu untuk Inchek Hubby... lepas tu, beli lemang dengan rendang ayam untuk aku.. itu pun, pasal mengidam juga... cuma aku tak publish kat blog, twitter mahu pun facebook.. takut Inchek Hubby stress..   Inchek Hubby tanya.. cukupkah lemang tu? macam sikit je.. beli pula nasi dalca...lepas tu, pusing-pusing lagi.. cari air..... beli air cincau... 

Actually, sotong bakar tu tak berapa kick-lah.. tapi, sebab Inchek Hubby dah belikan... aku habiskan juga... nanti payah pula nak dapat kalau request benda lain.. Hahaha!... Eh! aku bukan nak cerita pasal wishlist erk.. aku cuma nak bagitahu yang aku dah dapat apa yang aku idam-idamkan sepanjang preggy ni.. Bayangkanlah! aku teringin nak makan sotong bakar dalam bulan April hari tu... nak makan lemang pun dalam bulan yang sama juga... Gila! mana ada orang jual lemang time tu... kena tunggu berbulan-bulan ok baru dapat... itulah hikmahnya bila kita bersabar sedikit kan?... dalam hati aku pujuk diri-sendiri kata 'tak pe! nanti bulan puasa adalah orang jual tu'..... 

Kesabaran aku yang sedikit itu membuahkan hasil akhirnya... aku dapat kedua-duanya sekali dalam masa yang sama.... 


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget