PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Hantu Game!

Aku memang gila game.. Macam budak-budak kan? Hahaha! nak buat macam mana.. Inchek Hubby pun gila game juga.. tapi, dia tak layan game yang macam ini.. dia layan strategy game...























Time mengandungkan si kakak dulu, aku asyik layan game je.. Sampaikan si kakak pun sekarang dah pandai layan game... Pantang tengok papa dia menghadap lappy... nak agem.. nak agem.. katanya.. nak main game-lah tu.... Mana tumpahnya kuah kalau tak ke nasi kan?... 

Kalau dulu, aku selalu dapatkan koleksi game daripada Kak Nurul... Dia tokan besar ok! External hard disk dia penuh dengan koleksi game je... Hahaha!... tapi, sekarang... tidak lagi... sebab aku dah tahu nak cari kat mana... Lagi pun, nak jumpa Kak Nurul pun dah susah dah sekarang.. sejak aku dah pindah bangunan baru ni... memang payahlah nak jumpa.... Kalau ada peluang pun, hari Jumaat je... itu pun, kalau...

Berbalik kepada cerita game tadi... 1 cd tu ada banyak game.. tak rugi beli... haha!... aku ni, bukan setakat layan game kat pc.. game hand phone pun aku layan juga... tapi, yang tak best-nya game kat hand phone tu... kena charge data.. Mahal!

Kalau ada masa nanti, aku ingat nak ke Plaza Masalam.. Macam dah lama tak ke sana.. nak buat apa? nak tengok stock-lah! Aku memang selalu beli cd game kat sana... sekali beli sampai 2 cd kau.. hahha!... Tapi, tak tahu bila nak pergi.. Kena tengok mood Inchek Hubby juga... Tak pun, time dia rajin nak shopping raya tu... bolehlah jeling kiri-kanan kan? mana tahu ada kedai jual cd game... hehee... sambil menyelam minum air kata orang... tak salahkan? sesekali kita nak juga entertainment.. macam aku, aku lebih suka menghadap game untuk mengurangkan stress.. Ada orang pula, stress je pergi shopping... dah lepas shopping tu pun, stress lagi.. macam mana kau tak stress? kau tengoklah bil yang kau dah belanja tu berapa banyak... kan mendatangkan stress tu?.. hehehe... Ada juga yang mengurangkan stress dengan makan. Hahaha!... kadang-kadang je aku buat... kau? stress je makan... stress je makan... bila berat badan naik.. hah! stress lagi? itulah kau... apa-apa pun yang kita lakukan sebenarnya tidak mampu untuk menghindarkan diri daripada stress.. Hanya kembali kepada tuhan sajalah jalan terbaik untuk menghindarkan stress... Terpulang!

Tapi, betul! dengan menghadap game je baru aku dapat release tension... kepala otak kita ni nak guna lama.. kalau 24 jam sehari kau menghadap kerja yang tak settle-settle.. boleh jadi gila kau!... So, pilihlah jalan yang terbaik... 




7 cakap-cakap:

Nazri Razra said...

Wahh.. aku pun minat main game gak tapi sekarang kena monopoli dek anak2 lak. Bapaknya nengok jer...

Nazz@Purple said...

zman study dulu sebolehnya nazz berposa dr main game..sebab kalo dh start main...lekaa..tak jd keje ape dibuatnye..huhuhu

RinnAzrinah said...

@Nazri Razra

bapaknye nengok aje?.. hahaa... skang da mcm kurang skeet men game nih... dak kecik tuh x bagi... bukak lappy je dia dtg... pas tuh ckp "agem.. agem.." maknanye dia nak men gam la tuh...

RinnAzrinah said...

@Nazz@Purple

betul2.... kadang2 tuh sampe kul 2-3 pagi x tido lg layan game... hahaa

pu3mawar said...

addeh.. namaku disebut sebagai tokan...?
hahahha.. ada stock game baru la...

RinnAzrinah said...

@pu3mawar

hah! ape lg?... bila mau kasi?

pu3mawar said...

@RinnAzrinah

bile mau jumper...? hahha

There was an error in this gadget