PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Cuti raya punya hal!

Sekarang memang aku tengah bengang gila-gila pasal cuti raya ni.. Bukan sebab tak dapat cuti raya.. Aku bengang sebab mereka suka paksa kami pilih sama ada cuti sebelum atau selepas raya.. Aku dah cakap aku tak cuti raya.. Aku cuti seminggu lepas tu sebab anak aku tak de pengasuh.. tak de orang jaga.. Takkan tak faham? Janganlah treat kami sama macam orang-orang kau! Dah kira bagus kami boleh bertoleransi antara satu sama lain.. Aku kerja time dia cuti... dan, time aku cuti... dia ada... tak kiralah sebelum atau selepas raya.. Janji salah-seorang ada.. office tak kosong... Itu pun susahkah? What the hell? Siap paksa-paksa orang pilih nak cuti sebelum atau selepas... Hei! office lain pun tak kecoh ok! Dah kira baik dah aku tak ambil cuti sebelum atau selepas raya tu... 

Aku cuma nak cuti direct seminggu lepas raya tu... Bukan susah pun! Nak paksa-paksa aku cuti buat apa? Apa yang aku tahu, raya next year aku nak ambil cuti sebelum dan selepas raya.. Aku nak balik kampung! Aku tak kira! Aku dah bagi change orang lain cuti sebelum dan selepas raya tahun ni.. Tahun depan aku nak balik! aku tak kira... Kampung aku tu jauh.. bukannya dekat.. tambang pun mahal.. kalau setakat balik 2-3 hari je... buang masa! buang duit! baik tak payah balik... Kalau time tu dia tak lulus cuti aku.. memang aku mengamuk habis-habisan... 

Dah kira baik dah aku apply cuti je... Kalau aku ambil MC? Hah! tahu pun marah... 

*** luahan perasaan yang dah lama terbuku... 



0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget