PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Pindah...

Actually, dah masuk 5 bulan aku pindah rumah. Tapi, aku tak de masa nak memblogkan urusan perpindahan dari rumah lama ke rumah baru. Anyway, aku masuk rumah baru dalam bulan Februari. Tak ingatlah pula masuk awal bulan.. tengah bulan atau akhir bulan.. yang aku ingat time tu cuti Chinese New Year...

Ni antara barang-barang kat rumah lama aku angkut sekali.. Tak de 1 pun yang tinggal.. melainkan sampah-sarap belaka. Sebelum ni kan, aku duduk rumah flat kat Sunway Sinar tu... Nak mengangkut barang turun naik... tak sanggup aku!... dahlah rumah kat tingkat 2.. so, aku tunggu kat rumah je.. kemas apa yang patut.. tolong hulur barang-barang kecil je... barang-barang besar dan berat.. aku serahkan kepada driver lori dengan para assistant-nya.. Dalam sibuk-sibuk angkut barang tu.. lupa pula nak posing bagai... time teringat nak tangkap gambar pun... tinggal barang-barang ni je... 
























Tengok macam sikit je barang-barang aku ni.. tapi, penuh juga lori yang kami sewa tu.. aku tak ingat lori tu lori 1 tan ke 3 tan... lupa.. Hahaha!... barang-barang yang ada kat rumah ni pun, hasil shopping dari zaman sebelum kahwin lagi... tambah pula hasil shopping orang yang baru kahwin 2 tahun lebih... Banyak itulah... Itu pun, ada yang aku tinggalkan kat rumah sewa lama di Subang Jaya. Dengan harapan nanti adik aku boleh tolong angkut pindah rumah dia... Tapi, sampai sekarang aku tak tau apa cerita dengan barang-barang tinggalan aku tu... Rumah sewa tu pun, roommate aku juga yang duduk dengan hubby dia.. Selamatlah tu kot.. Tak baik buruk sangka...  
























Tapikan, walaupun aku cuma tolong hulurkan barang-barang kecil yang ringan... penat juga wei... ditambah pula, bila sampai ke rumah baru tu... para pekerja sedang bertungkus-lumus menyiapkan sentuhan terakhir mereka. So, kami belum boleh merehatkan diri di rumah tersebut... Maka, kami pun pergilah meronda-ronda sebentar... Dijangka kami akan masuk ke rumah itu lebih kurang jam 2.00 petang... tapi, disebabkan masih ada kerja-kerja yang perlu mereka siapkan.. kami masuk agak lewat daripada yang dijangka.. 

Apa pun, kami tidak perlu bersusah-payah untuk membersihkan rumah tersebut kerana tugas itu diambil-alih oleh para pekerja itu... kami cuma perlu basuh kaki je... dan, sebahagian daripada barang-barang berat yang perlu diletakkan di tingkat atas... pun mereka tolong angkatkan... 

Officially, kami masuk rumah tu selepas maghrib.. terus naik tingkat atas.. dan, Inchek Hubby settle-kan katil.. Nak tidur mana kalau katil tak set-up lagi? 

Teringin playbook macam ini...

2 cakap-cakap:

Nazri Razra said...

Uiii... jangan angkat benda berat2.. nanti sakit badan.

RinnAzrinah said...

@Nazri Razra

x angkat pun.. tlg hulur2 bende kecik je..

There was an error in this gadget