PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

PERGI TAK KEMBALI

Muhasabah untuk diri sendiri.. supaya menginsafi dan menyesali segala dosa-dosa yang pernah dilakukan sepanjang hidup. 

Tahun ini sudah masuk tahun yang ke-29 aku hidup di alam ciptaan tuhan ini. Aku bersyukur pada-Mu yang menjadikan aku dan memanjangkan usiaku. Namun, adakalanya aku tewas dengan nikmat dunia.























Selama ini, aku sedar! aku adalah salah-seorang umat akhir zaman. Zaman yang kian hampir dengan hari kiamat. Tapi, walaupun aku sedar tentang itu.. aku masih terus terlupa... Terlupa untuk memohon keampunan dari-Mu!.. Aku selalu alpa dan lalai dari mengerjakan suruhan-Mu..

Ya Allah! tanpa segan-silu.. aku memohon pada-Mu... Kau berikanlah hidayah-Mu... Kau berikanlah sinar-Mu ke dalam jiwaku... Aku sedar.. pintu taubat itu masih terbuka untuk aku menadah kedua belah tanganku kepada-Mu... Aku sedar hari mati pasti akan tiba... Tiada siapa boleh menafikan itu... Sesungguhnya.. Allah SWT itu maha mengetahui segalanya... Dia tahu bila harus mengambil nyawa yang dipinjamkan kepadaku...

Mati itu pasti! Aku meyakininya.... dan, aku tidak tahu bila ia akan berlaku.. di mana akan berlaku... apakah penyebabnya... Walaupun segalanya telah tuhan janjikan kepadaku sebelum kelahiranku ke dunia ini.. Telah diberitakan kepadaku semasa aku masih dalam kandungan ibuku tentang masa depanku... Telah tertulis titian perjalananku sebegitu rupa... Telah tertulis di Loh Mahfuz... Segalanya... tentang perjalanan dan liku-liku hidup yang perlu aku lalui... Dan, di depan tuhanku... aku sendiri yang memilih titian perjalanan hidupku... 

Aku memilih untuk meneruskan kehidupan di dunia sementara ini. Dengan penuh cekal... ibuku melahirkan aku... Dan, ketika itu bermulalah perjalanan hidupku sebagai hamba Allah SWT... umat Nabi Muhammad SAW yang hidup di akhir zaman... Kononnya aku mampu untuk mengharungi liku-liku hidup ini... Namun, Allah SWT jua yang maha mengetahui..... Itulah pilihanmu! terimalah...   



0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget