PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

Cerita check up

Dah 6 bulan dah aku preggy kan? Tak pernah sekali pun aku update pasal check up yang terbaru ni kan? Memang aku sangat malas nak cerita pasal preggy kali ni.. Sorry to say that! Bukan tak nak share dengan kamu... tapi, entah! memang tahap kemalasan nak bercerita tu sangat tinggi.. Hahaha!.... Aku bagi lump sum boleh? aku update mana yang aku rasa perlu saja ye... yang lain-lain tu, bukan aku tak nak share tapi sebab aku tak faham bahasa perubatan yang digunakan.. Hahaha!

1st check up;

Tarikh : 04/05/2011

Ujian; 
ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - 10.1

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 44.9
Tekanan darah - 110/70
Edema - -/-

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 13
Tinggi rahim (sm) - 12

Janin;
Kedudukan / presentasi - mass
jantung - -
gerak - -

2nd check up;

Tarikh : 01/06/2011

Ujian; 
ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - 10.0

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 46.1
Tekanan darah - 89/64
Edema - -/-

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 17 1/7
Tinggi rahim (sm) - 16

Janin;
Kedudukan / presentasi - mass
jantung - -
gerak - -


3rd check up;

Tarikh : 29/06/2011

Ujian; 
ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - 9.4

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 49.9
Tekanan darah - 106/64
Edema - m/m

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 21
Tinggi rahim (sm) - 20

Janin;
Kedudukan / presentasi - mass
jantung - + 169
gerak - +


4th check up;


Tarikh : 13/07/2011

Ujian; 
ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - 9.3

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 51.2
Tekanan darah - 106/85
Edema - -/-

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 23/52
Tinggi rahim (sm) - 24

Janin;
Kedudukan / presentasi - mass
jantung - + 141
gerak - +

5th check up

Tarikh : 27/07/2011

Ujian; 
ALB - N
Gula - B
Hb (gm%) - -

Pemeriksaan;

Berat badan (kg) - 52.9
Tekanan darah - 106/70
Edema - -/-

Jangkamasa;
Tempoh hamil (minggu) - 25/52
Tinggi rahim (sm) - 25

Janin;
Kedudukan / presentasi - mass
jantung - + 152
gerak - +

* pada tarikh ini tiada blood test sebab aku dah sertakan keputusan ujian thalassaemia yang aku buat kat klinik luar...



Next check up pada 10/08/2011 jam 8.00 pagi...

Biasanya, aku suka buat appointment sebelah petang sebab bila dah habis check up... aku terus ke Kompleks PKNS.. tunggu Inchek Hubby datang jemput... tak nak aku melepak lama-lama kat klinik... Kat kompleks boleh lepak McD sambil menghadap lappy. Boleh cuci-cuci mata.. kalau rajin, boleh cuci purse sekali.. Hahaha!.... 

Tapi, sepanjang bulan Ramadhan nanti, aku dah set appointment jam 8.00 pagi.. time tu, masih fresh lagi.. bertenaga.. kalau pergi sebelah petang.. aku tak confident... takut rebah ke bumi.. dahlah tak boleh nak lepak kat McD... baik aku set pagi... lepas tu masuk office... kat office boleh tidur jap.. hehee...

Insya Allah! aku try untuk puasa penuh sepanjang Ramadhan nanti... Harap-harap bolehlah hendaknya... tapi, baby dalam perut ni pula sangat menduga.. Sangat kuat makan... Hahaha!.... 

2 cakap-cakap:

Myvitrd said...

petang ni pon nak bawa wife g check-up kali ke-3.. hope2 semua oklah..

RinnAzrinah said...

@Myvitrd

harap2 mcm gitu laa..

There was an error in this gadget