PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

DARI KISAH BENAR : MATAKU X-RAY

Dulu, aku selalu pengsan. Pengsan bukan sebab ada apa-apa penyakit yang teruk pun. Tapi, aku pengsan sebab mataku boleh melihat apa yang tak boleh dilihat oleh mata kasar manusia lain. Aku bukan berpura! Aku serius.. Dan, aku tidak pernah bercerita tentang itu dengan sesiapa pun kerana aku tahu... orang yang tak nampak pasti akan angkat kaki dulu kalau tahu benda itu ada di sekeliling mereka.

Iklan : Nak menang Honda City & iPad setiap minggu? Senang aje.Hanya 1 langganan. Cubalah sekarang! #DiGiSenang2Menang

Yes! dulu memang aku selalu pengsan. Itu kerana aku tidak tahu bagaimana mahu mengawalnya. Hakikatnya, benda itu tidaklah seburuk yang kita sangkakan. Dia juga sama seperti kita. Kelebihan mereka cuma boleh menyerupai pelbagai bentuk. Jika kita dapat melihat mereka, jangan sesekali kita tunjukkan yang kita memang sedar akan kewujudan mereka. Buat-buat tak nampak dan tak sedar kerana mereka hanya akan mengganggu orang yang boleh melihat kehadiran mereka.

Serius! aku membesar dengan mereka ada di sekelilingku kerana aku tinggal di bangunan lama.. Kuarters Hospital lama.... Do you know what I mean? Bangunan lama yang pernah dijadikan hospital. Dapat tak kamu bayangkan apa yang ada di situ? Rumah tempat di mana aku membesar itu merupakan bekas wad  penyakit Tibi ... Tahu tak penyakit Tibi tu apa? Nama saintifiknya ialah Tuberculosis.Tahu tak berapa ramai yang mati disebabkan penyakit tersebut? Tak kisahlah berapa ramai pun yang mati disebabkan penyakit itu. Tapi, berapa ramai yang mati dalam wad yang sekarang ini menjadi tempat tinggal keluarga aku? Dan, berapa ramai pula yang duduk menumpang sekali dalam rumah itu? Dapat tak kamu bayangkan keadaan aku macam mana? Jiwa aku memang tak tenang. Aku sentiasa dihimpit ketakutan. Aku tidak pernah melihat hantu. Apa yang aku lihat adalah roh. Namun, agak sukar untuk aku gambarkan ia.

Aku pasti! ada di antara kamu yang kurang  percaya dengan situasi sebegini. Tapi, itulah hakikat yang aku alami selama 29 tahun aku hidup. Kenapa aku kata 29 tahun? Mata anak-anak kecil kan boleh melihat 'benda' cuma dia tidak tahu apa yang sedang dilihatnya. Aku yakin aku juga mengalami keadaan itu sejak kecil. Kamu yang mengenali aku... hari ini aku ungkaikan misteri mengapa aku selalu pengsan. Dan, jangan ditanya lagi selepas ini. 

2 cakap-cakap:

Pojiepooh Abdullah said...

Uishh ngeri gak membacanya..

PojiePooh; Hanya Satu...

princess_eryna said...

@Pojiepooh Abdullah

x ngeri sgt laa... tp kalo alami sendiri lg best... haha

There was an error in this gadget