PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

ANAK KESAYANGAN?!

Kenapa anak kesayangan selalu menyusahkan orang tua? Aku cukup geram dengan orang-orang sebegini. Sudahlah ditatang bagai minyak yang penuh.. balasannya? kau berikan tuba untuk mereka. Manusia jenis apakah kau ini? 

Tahukah kau bahawa kau telah banyak menyusahkan ibu bapa? Dari kecil sampailah dah kahwin pun, kau masih nak menyusahkan orang tua. What the hell? Aku benci orang macam ini. Cukup-cukuplah menyusahkan orang tua. Masa belajar dulu, kau dah habiskan banyak duit orang tua... tapi, apa hasilnya? Kau masih tetap menyusahkan mereka. Apa gunanya kau disayangi? 

Aku bukan berdengki! Tapi, ya... memang aku cemburu. Cemburu kerana kau tidak pernah tahu erti susah. Kau cuma tahu ada! Kau cuma tahu minta. Tapi, tahukah kau betapa payahnya ibu bapamu mencari rezeki demi sesuap nasi? Tahukah kau betapa sukarnya mereka mendapatkan duit demi untuk membayar yuran peperiksaanmu? Ada kau fikir itu? Tidakkan?

Aku juga tahu minta. Tapi, aku meminta apa yang patut aku perolehi. Cuma, aku masih terasa hati sehingga kini kerana aku tidak dapat apa yang patut aku perolehi. Aku merajuk! Dari dulu sampai sekarang, apa yang aku inginkan.... aku dapatkan dengan hasil titik peluhku sendiri. Dulu, aku dapat biasiswa..  Aku tolong berniaga di pasar malam. Aku juga pernah tolong berniaga di kantin sekolah agama.. Jadi, bukanlah  suatu halangan bagiku untuk membeli peralatan sekolah. Sekarang, aku ada duit gaji sendiri untuk aku belanjakan. 
Adik-adik kata aku anak kesayangan tapi aku tidak pernah rasa begitu. Tapi, tidak pula rasa seperti dipersia. Cuma mungkin sedikit rasa kecewa. Janji yang pernah diungkap, tidak ditepati.


2 cakap-cakap:

nn said...

haih. teringat drama sahara kat tv3 tu. anak paling disayang tu lah akhirnya jadi degil dan kerja nak memporakperandakan family....

princess_eryna said...

@nn
Cite Sahara yg Shiela Rusly blakon tuh ke??.. x ingat lerr plak yg mane...

There was an error in this gadget