PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

KISAHNYA....

Kisah ini berlaku semalam..
di pejabat ini...
di tempat aku..
aku telah disapa oleh seseorang..
bukan hantu... tapi, manusia

Aku menerima suatu teguran yang membuatkan hati sangat mendidih. Aku tak kisah if teguran itu betul. Tapi, teguran itu so annoying.

Dia : Akak nak cakap sikit.
Aku : .... (aku cuma senyum je)
Dia : Rinn ni memang pendiam ke?..
Aku : Tak juga. Bergantung dengan siapa teman bercakap... (dalam hati : dengan kau je aku tak suka nak bercakap sangat... sebab kau poyo)
Dia : Nak bagitahu ni.... kat sini, kalau jumpa pegawai.. tak kiralah perempuan ke lelaki ke.. kalau kita tahu agama dia... bagi salam... janganlah pandang ke lain...
Aku : .................. hanya mampu tersenyum...

Apa sebenarnya yang ingin dia sampaikan?...
Kalau dia kata aku tak hormat pegawai...
Jumpa pegawai tak bagi salam...
yang selama ini aku buat tu apa??...
Nak aku hentak kaki...bagi tabik hormat bagai???

Siapa pegawai yang aku tak pernah tegur?
Menyampah macam mana sekali pun aku dengan pegawai tu... aku tetap tegur...
Bila pula masanya aku pandang ke lain?...
Kenyataan itu berbaur fitnah!...
Kalau ada yang aku tak tegur pun...
Itu sebab pegawai tu dah tegur aku dulu...
How to do???....

Kalau yang memberi teguran tu adalah pegawai..
OK!.. aku boleh terima...
Tapi, yang menegur itu sama juga seperti aku...
cuma dia tinggi sikit je pangkatnya...
Kalau betul pun seperti yang diperkatakan dia...
Sudah pasti 2nd boss aku dah tegur aku macam kes dulu..

Atau, hanya propa daripada dia???...





1 cakap-cakap:

mamasue said...

agaknya maksud dia tu tegur dia la kot....tak sukanya kena menghadapi org gitu setiap hari...huhuhu

There was an error in this gadget