PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

BUNGA RAYA BUNGA KEBANGSAAN??...

Bunga raya dah pupus ke?.. Kenapa aku dah jarang nampak bunga tu ye?.. Kalau bunga yang ada kat duit syiling & duit kertas tu jangan cakaplah... Hari-hari aku nampak.. Dulu, kat mana-mana pun ada je bunga tu kan?.. Kat tepi jalan.... kat tengah-tengah divider jalan tu... kat roundabout pun boleh nampak tau!..

sumber : uncle Go












sumber : uncle Go






















Percaya tak apa aku tulis ni?... Bunga raya sekarang ni macam nak pupus. Boleh jumpa kat tempat-tempat tertentu je... Dulu, kat halaman sekolah, pejabat... pendek kata, kat mana-mana bangunan milik kerajaan mesti adalah pokok bunga raya ni.... Tapi, sekarang.... tak semua sekolah ada tanam pokok bunga raya... Apa yang aku nampak, bunga yang ini memang ada di merata tempat. Kadang-kadang aku terfikir juga, adakah bunga kebangsaan kita sudah bertukar???....

Setelah sekian lama aku tercari-cari pokok bunga raya... akhirnya, dapat juga aku melihatnya lagi... Kebetulan masa itu, kami pergi ke Melaka untuk menghadiri majlis perkahwinan seorang kawan..

























6 cakap-cakap:

cikgu isza said...

kat tempat akak ni masih banyak bunga raya, depan rumah pun ada :),
tapi memang betul.. banyaknya takdalah terlampau banyak sampai anak murid nak lukis bunga raya yang mudah dan warnakan dengan warna apa pun tak tahu..

saya_arief said...

betol.
susah nk jumpe bunga raya.
:(

Wan Gerrard said...

kat umah Gerrard ada pokok bunga raya ni ^_^v
banyak bunga lagi

princess_eryna said...

@cikgu isza

warna bunga raye??... akan aku up psl itu di lain entri.... coming soon....

princess_eryna said...

@saya_arief

dulu kat umah akak berlambak pokok nih.... tp, skang da pindah umah.. x jumpe laa plak...

princess_eryna said...

@Wan Gerrard

bak benih dia... nak tanam kat umah....

There was an error in this gadget