PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

BUKAN DELUSI II

Entri terdahulu

Sesi soal-jawab itu masih berterusan… Dan, aku tetap begitu… Setia ditemani 3 sahabatku yang tidak dapat dilihat oleh mata kasar manusia lain…

*******************************************
Semuanya bermula dengan satu mimpi. Mimpi yang tak dapat aku tafsirkan maknanya sehingga hari ini. Dalam mimpi tersebut, seorang lelaki tua ada memberikan aku sehelai selendang berwarna kuning keemasan. Untuk apa aku pun tidak pasti. Mimpi itu berterusan selama tiga hari. Dan, mimpi-mimpi itu seolah-olah bersambung antara satu sama lain.

Mimpi pertama, aku didatangi oleh seorang lelaki tua berjubah putih, lengkap berserban. Tetapi, aku tidak dapat melihat wajahnya. Lelaki tersebut memberikan aku sehelai selendang berwarna kuning keemasan. Lelaki itu seperti ingin mengatakan sesuatu kepadaku tetapi... aku terjaga dan mimpi itu berakhir begitu sahaja.

Mimpi kedua, lelaki itu datang lagi. Namun, aku masih tidak dapat melihat wajahnya. Aku mula tertanya-tanya siapakah dia?.. Kali ini, lelaki itu sempat berkata "simpanlah ia, pakailah ia, selagi ia bersamamu...Insya Allah! dirimu akan terbela"..... dan, dia terus hilang...

Mimpi ketiga, aku didatangi oleh tiga orang lain yang tidak aku kenali dan lelaki tua yang selalu hadir dalam mimpi-mimpiku sebelum ini tidak kelihatan. Aku tercari-cari di manakah dia? Terlalu banyak persoalan yang ingin aku ajukan padanya. Dan, mereka menyampaikan pesan bahawa mereka diamanahkan untuk menjagaku. Timbul lagi persoalan di mindaku. Kenapa aku perlu dijaga? Sedangkan kedua ibu-bapaku masih ada. Untuk apa? Untuk apa semua ini?...Siapakah mereka? Siapa pula yang mengamanahkan mereka untuk menjaga aku? Aduh! Sakit kepala memikirkan tentang itu.

Apakah mimpi ini sekadar mimpi? Atau, gangguan tidur semata-mata?...

bersambung........


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget