PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

NO! NO! NO! NO MORE CLICK FRAUD..

Pengumuman..pengumuman.. siapa yang punya blog... punya nuffnang... sila baca ini entry. Sila nyanyi macam irama lagu Wali band itu ya.. Ini bukanlah entry berbentuk pengumuman sebenarnya. Hanya sekadar perkongsian ilmu semata-mata.

Alkisahnya, sebentar tadi aku baru sahaja selesai membaca tulisan mengenai click fraud ini dalam blog Kepala Bergetar dan juga blog FitriHadi. Time aku mula berjinak dengan blog dulu, aku belum kenal apa itu nuffnang. Blog aku sangat bersih ketika itu. Apabila aku mula mengenali nuffnang, maka aku pun turut meletakkannya dalam blog aku. Malah, melaluinya juga aku boleh menjana pendapatan sampingan... Fulamak!... Cantik... Dan, aku telah pun merasa hasil pendapatanku melalui nuffnang itu. 

Time aku mula berjinak-jinak dengan nuffnang, aku suka sangat click sendiri iklan yang ada dalam blog aku.. tanpa mengetahui bahawa itu adalah satu kesalahan. Apabila aku mendapat tahu tentang itu, aku terus menghentikan perbuatanku itu. Baru aku tersedar akan kesilapanku. So, aku nasihatkan kepada mana-mana bloggers agar tidak melakukan perkara seperti itu. If, you all ada tolong click iklan dalam mana-mana blog pun, tak perlu canang kat tuan punya blog. Sesiapa yang ada account nuffnang mesti faham tentang terma dan syarat yang sudah nuffnang tetapkan...kan???...












Nak tahu apa itu click fraud? sila click di sini.

Di antara perbuatan click fraud yang selalu orang buat:
  • klik pada unit iklan milik blogger lain dan meninggalkan komen di blognya bagi meminta blogger tersebut untuk klik pada unit iklan milik sendiri.
  • mendaftar sejumlah besar blog dan klik pada iklan dalam setiap satu.
  • menukar alamat IP komputer dan klik pada unit iklan secara berulang-ulang.
Copy from here

Pesanan ringkas : tolonglah jangan tinggalkan pesanan penaja di dalam shoutbox aku ye... Nanti tak pasal-pasal blog aku pun terkena tempias click fraud...... Harap Maklum!!!


3 cakap-cakap:

Kie-yu said...

tak suke click fraud
alhamdulilah tak pernah wat semua ni

najib said...

memang pernah menulis mengenai golongan atau kumpulan ini.memang nak cari untung

sollehahn said...

sangat bengang bila org dtg shout untuk sruh kita klik iklan dia...

There was an error in this gadget