PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

SERUPA?? KENAPA TAK SAMA?

Ini lagi suatu perbezaan yang aku temui sepanjang berada di tempat orang. Benda / makanan yang memiliki rupa bentuk yang sama tetapi namanya berlainan.




















Di Sabah, makanan ini dikenali dengan nama kuih terang bulan.. refer ( sini )
Di sini pula, orang memanggilnya dengan nama apam balik...
Dan, ada pula orang yang panggil makanan ini dengan pancake...
Ikut you all nak panggil apa pun...
Tapi, aku lebih selesa dengan nama terang bulan...
Itu kerana nama tersebut memang sudah sinonim denganku sejak kecil lagi...
Cuma, bila aku berada di sini, barulah aku gunakan nama apam balik....




6 cakap-cakap:

Nazz@Purple said...

hehheeh..dah biasa ngan apam blik..nazz nak try panggil terang bulan 1..rase janggal lak..

princess_eryna said...

@Nazz@Purple

kat sabah sane, sume org da biase panggil ngan name terang bulan...

ade gak yg tau name apam balik tuh... tuh pun kalo dia ade sedara-mara dr cnie...

jesnita_ns said...

apsal panggil terang bulan..gelap jerk aku tgk apam balik tu..heheh

princess_eryna said...

@jesnita_ns

aku pun x tau laaa pai...

H-n-f said...

apam balik.... :)

Cik Shiqa said...

hehe tu la pasal.. tp apa pun nama ny cik shiqa tetap suka.hehe

There was an error in this gadget