PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

SINAMBUNGAN KISAH KAWANKU

Ok!... Dalam entri penipuan terancang sebelum ini, aku ada menceritakan tentang kawan sekolah aku yang ditipu oleh teman lelakinya. Kalau nak tahu, bacalah sendiri ye...

Kali ini aku nak cerita tentang mamat yang aku ceritakan dalam entri penipuan terancang sebelum ini. Aku dapat tahu daripada kawan perempuan aku yang mak dan adik mamat tu call dia. Nak tahu tak apa tujuan mereka call kawan aku tu??... Mereka call semata-mata nak warning kawan aku supaya jangan ganggu mamat tu lagi because mamat tu sudah berkahwin dan ada kehidupan sendiri.

Alahai.... aku rasa nak gelak guling-guling bila dengar cerita tersebut. Kenapa mamat tu tak bagitahu sendiri yang dia dah kahwin? Kenapa nak melalui mak dan adik dia? Apa yang dia takut sangat? Aku rasa, kawan aku tu tak marah kalau dia berterus-terang. Kawan aku tu tak akan kecewa macam sekarang.

Mak dan adik mamat tu bukan setakat call bagi warning tapi siap suruh delete gambar mamat tu dengan kawan aku dalam anak dia punya facebook. Apa hal?...

Aku cakap dengan kawan aku tu, "kau deactivate account facebook mamat tu kalau dia yang call sendiri... kau bagi je alasan yang kau tak tahu dia dah kahwin... dia pun tak bagitahu kau kan..."

Aku suruh kawan aku tu ignore je permintaan keluarga mamat tu. Dah mamat tu buat kawan aku macam tu kan?... Ajar sikit orang tu.. Biar dia tau macam mana nak bersikap jujur selepas ini. 


2 cakap-cakap:

eelobor said...

macam2 manusia dalam dunia nie, berhati2 la apabila melangkah keluar dari rumah. Selalu berdoa mtk di lindungi dari bahaya fitnah.

princess_eryna said...

@eelobor

Insya Allah!!!...

There was an error in this gadget