PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

DUGAAN BERPUASA

Perghhh!!!.... tajuk tak boleh tahan. Actually, aku sedang berpuasa ganti...opsss!!... terlepas sudah... Alhamdulillah!.. setakat ini, aku berjaya menghabiskan puasa sehari setengah. Masih ada balance 5 hari setengah. Boleh pula main kira setengah-setengah. Macam kembali ke zaman kanak-kanak riang ribena je aku rasa. Untuk information, office aku bersebelahan je dengan pantry. So, faham-fahamlah. Memang diduga secara langsung.

Aku berpuasa start semalam. Pepagi lagi dapat jemputan makan cake. Alamak! Dahlah cake tu aku punya favourite. Tarik nafas dalam-dalam erk. Bawalah bersabar. Tengahari pula aku follow Dayang ke Jakel. Aku dan Ain temankan Dayang beli tudung. Cerewet juga kawan aku ni. Lagi beberapa minit nak pukul 2.00 pm, kami bergegas balik ke office.

Sampai je kat office, aku terus sms abang bagitahu nak singgah beli burger kat Bukit Jelutong. So, petang itu aku pun berbuka puasa dengan burger Otai.. Aku bersahur dengan nasi goreng kampung yang aku bungkus kat Restoran Mak Jah.

Pagi ini pula, ada cake lagi. Birthday cake. Tapi, birthday mommy tak pelawa aku pun. Memanglah aku sedang berpuasa. Apa salahnya pelawa aku sekali. Hehehe!... Aku tak announce pun yang aku puasa hari ini. Nampak sangat dia tak suka aku kan??.. Tapi, tak apa. Kalau dia pelawa aku pun, aku bukannya boleh makan. Aku kan berpuasa.

Sekarang ini aku sedang bersabar kerana bau-bauan dari pantry sebelah menyucuk-nyucuk rongga hidungku. Aku rasa sangat-sangat terduga. Ya Allah!... Kau tabahkanlah hatiku agar aku mampu menghabiskan puasaku untuk hari ini. Petang ini aku nak berbuka dengan apa erk???....


2 cakap-cakap:

afendi ariff said...

gudlax!
heh!

Kie-yu said...

uishhh..
banyak dugaan kalo leh tahan bnyk pahala woh!
selamat berposa ganti ye :)

There was an error in this gadget