PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

CERITA HARI INI

Dimulakan dengan Bismillah..... (nyanyi ikut irama nasyid ok!)

Baru nak mula dah terbersinlah pula. Ada je halangan untuk aku memulakan kerja-kerja mengupdate blog. Apapun, jom kita teruskan kepada tujuan penceritaan pada hari ini.

Hari ini merupakan hari yang ke berapa dalam tahun ini erk?.. Aku tak sempat nak kira. Ada sesiapa boleh kirakan untuk aku tak?... Tak de upah. Ok! Straight to the point.... Aku sampai pejabat pepagi buta dan kesakitan perut (faham-faham sendiri sudah!)... Apa yang membantutkan misiku di pagi hari adalah kerana ketiadaan air. Arghhhhh!!!.... Di mana boleh aku dapatkan air?.. Aku sudah kesuntukan masa. Aku sangat-sangat memerlukan air. Lupakan sebentar ok.

Sudah tiba masanya untuk sarapan pagi. Kak Nurul sudah mengetext aku. Nampaknya, hari ini hanya ada aku dan Kak Nurul je. Seorang kawan kami mengmckan dirinya kerana demam. Ok! Satu lagi masalah timbul di sini. Kantin juga mengalami ketiadaan air. Aduh! aku sudah hilang upaya untuk menahan kesakitan perut. Ermmm... sambung makan....

Balik dari kantin, tanpa membuang masa lagi terus menuju ke tingkat 9. Sebelum memulakan misi, aku perlu pastikan bahawa di situ memang terdapat air. Perghhh!... Alhamdulillah... akhirnya, aku dapat melaksanakan misiku dengan aman. Cerita belum tamat lagi. Sila ke perenggan seterusnya.

Kejadian berikutnya berlaku di pantry. Bekalan air masih tergendala. Aku terasa seolah-olah kehabisan air dalam badan. Menjadi lemah seketika. Aku gagahkan diri turun ke kantin dengan harapan murni untuk membeli sebotol dua air mineral. Harapanku sia-sia rupanya. Jangankan air paip, air masak... air mineral pun tak de. Aduh!.. Order pula air limau asamboi ais. Tak de juga. Order tembikai laici... pun tak de... Apa yang ada?... Kalau semua tak de baik tutup je kantin hari ni. Oleh kerana aku sangat dahaga...nak tak nak, aku order orange juice. Tapau.

Lunch time. Text daripada Kak Nurul sudah diterima. Aku turun lagi ke kantin. Order Nasi Goreng Paprik. Itu orang kantin cakap "yang goreng-goreng tak de. Sayur semua tak sampai lagi".... Ermmm..... Sudahnya aku makan nasi putih, , ikan goreng, cencaluk dengan kicap je..

Terasa macam nak tutup je kantin ni.....


0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget