PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

ALKISAH JIRAN

Macam-macam perangai orang kan? Kalau dapat jiran yang baik, Alhamdulillah! Kalau dapat jiran yang menyakitkan jiwa raga... Hurmmm... Kesian...

Buat masa ini aku rasa sangat beruntung kerana mempunyai jiran-jiran yang boleh dikatakan baik-baik belaka. Dan, anak aku dijaga oleh salah-seorang daripada jiranku. Alhamdulillah! Sepanjang Zahraa dijaga oleh jiranku itu, sihat walafiat...segar-bugar jadinya. Aku tengok, muka anak aku pun dah nampak macam muka anak dia. Hahaha.... 

Salah seorang jiran kami di sini ada membela kucing. Aku tak kisahlah kalau nak bela haiwan apa pun, tapi janganlah sampai mengganggu keselesaan penghuni lain. Dah nama pun flat kan? Mana boleh bela haiwan. Nak dijadikan cerita, aku bukan nak marah pasal dia bela kucing. Aku marah sebab dia bagi makan kucing dia betul-betul kat depan rumah aku. Bengang betul. Dahlah barang-barang dia bersepah kat depan corridor tu. Memang mengganggu pandangan mata betullah. Ok! Habis cerita tentang jiran yang ini.

Kita cerita pasal orang lain pula ye. Jiran yang ini pula, aku rasa dia suka sangat busy body pasal orang lain. Orang lain punya urusan dia sibuk-sibuk nak tanya. Dah macam reporter dah aku tengok. Ada satu kes di mana anak jiran depan rumah dia direject oleh baby sitter kerana terlalu mengambil kesempatan. Macam ni, yang kena reject adalah anak jiran depan rumah dia tapi dia siap tanya kat aku pula tu. Ayat dia lebih kurang macam ni "Akak tu masih nak jaga anak awak ke?... Jiran depan rumah saya tu dia tak nak jaga"...Aku agak tujuan dia tanya aku macam tu sebab nak korek rahsia daripada aku kot. Aku cakaplah aku tak tahu apa-apa pun. Padahal akak tu dah bagitahu apa alasan dia reject anak jiran dia tu... Akak tu jaga anak aku elok je. Dah engkau yang buat perangai. Pandai-pandailah. Malaslah nak cerita pasal dia lagi. Tutup blog. Huhu

2 cakap-cakap:

Kie-yu said...

hehe
mcm2 pesen jiran ni kan
yg baik tu baik
yg sebaliknya tu yg xlarat nk lyn

princess_eryna said...

@Kie-yu

yup.... yg baik... baik sgt.... yg hampeh... hampeh sgt.... kdg2 pening jd nyerr...

There was an error in this gadget