PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

SIAPA TAK TUTUP PAIP?

Aku lupa nak buat entri pasal benda alah ni.
Sebenarnya benda alah ni berlaku pada hari khamis lepas.
Petang khamis itu, pejabat ini mengalami gangguan air.
Adalah satu makhluk tuhan yang tidak dapat aku pastikan jantinanya...
telah membuka kepala paip dan mungkin terlupa untuk menutupnya kembali.
Ternyata sekali kealpaan orang itu telah menyebabkan berlakunya banjir kilat.

Nasib baiklah kedatangan aku pada pagi jumaat itu tepat pada masanya.


Kepada orang itu,
Kalau sudah tahu tiada air
Faham-faham sendirilah
Tolonglah tutup balik paip tu!
Kan aku juga yang kena mop lantai..
Kalo aku tunggu cleaner tu datang....
Ermmm... Aku rasa tempat aku mesti dah basah teruk.
Tapi, aku cuma mop tempat aku je...
Tak sanggup aku nak mop kat luar tu..
Biarlah cleaner buat kerja dia.
Dia dibayar upah untuk buat semua itu...
Tapi, kalau aku yang buat???...
Siapa nak bayar upah untuk aku??...

Si cleaner lain pula perangainya.
Bila kita suruh mop atau sapu tempat tu...
Banyaklah pula songeh..
Cerewet!!!

Kepada cik cleaner..
Tolonglah!!... itu memang kerja awak..
Company awak bayar gaji untuk itu..
Janganlag merungut!!...

0 cakap-cakap:

There was an error in this gadget