PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

JATUH MENIMPA TANGGA

Aduh!!... semalam rasa sakit sikit. Tapi, hari ni... sakitnya Allah SWT saja yang tahu. Alkisahnya, cerita ini berlaku pada petang semalam. Orang lain jatuh ditimpa tangga tapi aku jatuh menimpa tangga. Persoalannya, akukah yang malang atau tangga itu yang malang?...

Semalam, aku naik tangga sambil mendukung Zahraa yang sedang tidur. Belum sempat sampai di tingkat 2, aku seolah-olah terlanggar sesuatu dan terjatuh di situ juga. Aku terjatuh dalam keadaan yang sedar dan tidak pitam atau pening. Aku berani bersumpah bahawa ketika itu aku tidak menjatuhkan diri secara cuai atau dengan sengaja. Aku juga tidak jatuh kerana memakai kasut tumit tinggi seperti yang berlaku kepada Lady Gaga. Dan, aku sempat menyambut kepala Zahraa dengan tanganku. Nasib baiklah Zahraa tiada apa-apa.

Petang semalam, seperti yang aku katakan tadi... aku cuma rasa sakit sikit saja. Tapi, memang ada kesan lebam di kedua-dua belah kaki. Pagi ini, bangun dari tidur... Ya Allah! Sakitnya sampai 1 badan. Tangan kiri aku yang selalu aktif membuat kerja-kerja rutin seperti menulis, tidak dapat aku angkat tinggi. Malah, aku juga tidak boleh berdiri tegak atau berdiri lama.

Aku sudah minta kebenaran penyelia untuk kerja setengah hari pada hari ini. Petang nanti, aku akan ke Klinik Kesihatan Seksyen 7 untuk mendapatkan rawatan. Dan, esok... aku sudah pun isi borang permohonan cuti. 

8 cakap-cakap:

jfook said...

Hope you're doing good. Kesiannya. That day I fall sebab kena chased by the dog. LOL

ajjah said...

get well soon ya :)

princess_eryna said...

@jfook

i am sick but still working because my partner still in vacation mode

princess_eryna said...

@ajjah

Hopefully...

Sang Karipap said...

Harap2 tak teruk...alhamdulillah dua2 pun selamat..hehe

princess_eryna said...

@Sang Karipap

Hopefully... tapi, tengah sakit lagi ni.... tengah tunggu hubby jemput...

Fitrihadi.com said...

get well soon.. jangan paksa diri kalau tak mampu :)

princess_eryna said...

@Fitrihadi.com

Dah minta cuti dah...

There was an error in this gadget