PESANAN PENTING DARI PENAJA!

About Me

My Photo
RinnAzrinah
Alam Budiman, Selangor, Malaysia
I am Sabahan! 'Aku,saya,me,I,kami,kita' bagiku maknanya tetap sama..
View my complete profile

ENTRI POPULAR SEPANJANG MINGGU

MAKHLUK TUHAN…

Makhluk tuhan memang telah diciptakan dengan pelbagai ragam dan gaya… Di sini, pelbagai ragam telah aku temui… Orang ini, begini ragamnya… Orang itu, begitu caranya… Kekadang, aku sendiri kurang faham dengan ragam mereka ini…
Ragam 1 – makhluk yang ini mungkin diciptakan oleh Tuhan sedemikian rupa kerana memang dia ditakdirkan untuk jadi begitu… Pandai berkata-kata… Bijak memalu gendang tapi kerjanya???… Allahualam!!! makhluk ini terlalu aktif bertaichi… sudahnya habis bertaburan…
Ragam 2 – makhluk ini pula sudah terbiasa dengan kesenangan hidup hinggakan semuanya perlu disuap… Susah sedikit pun sudah mengeluh… Hairan sungguh dengan makhluk tuhan yang satu ini… Kerja sedikit dikatakan banyak sedangkan semua orang tau yang makhluk ni memang kaki borak… Boleh tinggalkan kerja semata-mata nak berborak…
Ragam 3 – inilah satu-satunya makhluk yang suka sangat mengadu… aku sendiri sudah muak dengan ragamnya… Sikit-sikit nak mengadu… walhal kerja tak seberapa… makhluk ini juga sama jenisnya dengan ragam 2… Berborak menghabiskan masa itulah kerjanya… asyik mahu mencari kesalahan orang lain…
Aku akan cuba tuliskan lagi ragam-ragam makhluk lain di N3 yang akan datang…
Tunggu……………

1 cakap-cakap:

AkuPunyaCerita said...

huahuahua....byk lg jenis makhluk Tuhan ni kan, itu baru satu tempat. takpa, pasni hg cuti 2 bln, rehat betoi2...lantaklah depa nak tungging langgang pun.

There was an error in this gadget